The Gay Lobby (Dutch Post)

1 Nov

Een artikel van een religieuze dinosaurus die meent naar de homosexuele gemeenschap uit te moeten halen is amuzant. Het is leuk je even boos te maken over middeleeuwse gedachtengoed alvorens over te gaan naar de orde van de dag. Zo las ik over ene Feike ter Velde. Deze oudpresentator van de EO had in een column geschreven over de “machtige homo-lobby” die overal homosexualiteit in onze strotten zou duwen. Zinnen als “[…] Pleit ik voor antihomo-activisme? Wil ik pesterijen in stand houden? Volstrekt niet! Dat moet krachtig worden bestreden. Maar ik zou mijn kind niet onder het gehoor van een homo-les willen brengen door een leerkracht die ‘s zaterdags nog stond te joelen aan de Amsterdamse grachten en dat misschien voor de klas met foto’s en filmpjes gaat promoten. Want nu is alles mogelijk geworden!” doen je even rillen. Vervolgens besef je dat het dat het een vocale maar stokoude man is die er ook rare ideeen over de eindtijd op na houdt, en dat hij toch heel weinig invloed op je leven zal hebben. Toch is het verhaal interessant en wel om de volgende redenen:

Hoewel zijn artikel niet op het internet te vinden is, is hier een artikel in de CIP over zijn stuk te vinden. Hier wordt zwaar op gediscussierd, niet in de laatste plaats door de heer ter Velde zelf. Niet slecht voor een dinosaurus. Tevens zijn er jongere gebruikers die het Facebook forum gebruiken om hun waardering te tonen voor het schrijven van de heer ter Velde. Het is vooral de laatste groep die mij er toe zet het hoofd te breken over een antwoord op het nonsense dat gespuid wordt over homosexualiteit. Helaas laat het systeem mij niet toe direct te reageren op bepaalde comments. Vandaar mijn reactie hier. Een commentaar is als volgt:

“Het lijkt wel of de homo’s en lesbiennes een beschermde “diersoort” zijn of zo. Iedereen klapt er bovenop. Laat een ding heel duidelijk zijn. Als wij als christenen het onnatuurlijke natuurlijk gaan vinden en net natuurlijke onnatuurlijk zijn we een aardig eind op weg om wereldgelijkvormig te worden. “

Dat laat zich makkelijk beantwoorden: Kijk eens, een lijstje over homosexualiteit in de dierenrijk. Dit is dan nog een zeer conservatieve lijst. Het is moeilijker soorten te vinden waar het niet voorkomt dan soorten waar het wel voorkomt. Als we woorden als “natuurlijk” gebruiken is het goed te kijken wat zich in de natuur afspeelt, daar we ervan uit kunnen gaan dat dat alles zonder inmenging van de homosexuele lobby heeft plaatsgevonden. Helaas in het Engels, maar mocht de taal een probleem zijn dan vertaal ik het met alle liefde:

http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexual_behavior_in_animals

Natuurlijk zet een comment dat door tientallen mensen wordt gelezen geen zoden aan de dijk. Homoacceptatie is een ethische kwestie die zich makkelijk en helder laat uitleggen. Wie schrijven we en waar publiceren we om deze groep echt te bereiken?

Hier het artikel in de CIP: http://www.cip.nl/artikel/31804/Ik-zou-mijn-kind-niet-onder-het-gehoor-van-een-homo-les-willen-brengen

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 53 other followers

